Info

Rajdy Przedszkolaków w Góry

2014-03-24

RAJDY PRZEDSZKOLAKÓW W GÓRY - współpraca z PTTK w Zabrzu

Jedną z nowatorskich form współpracy z rodzicami są rajdy rodzinne. Już drugi rok mam okazję brać w nich czynny udział. Tę formę współpracy rozpoczęliśmy wiosną 2012 roku organizując wycieczkę rodzinną „Pierwsze kroki” – I Rajd Przedszkolaków. Uczestniczyło w nim 53 osoby w tym 22 dzieci. Była to wycieczka autokarowa z przewodnikiem PTTK na Szyndzielnię.

Zebraliśmy się wszyscy razem przed naszym przedszkolem, by wspólnie podziwiać piękno przyrody górskiej. Wjechaliśmy na górę gondolą, tam zorganizowałam dzieciom i rodzicom wiele atrakcji: zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej i wspólne ognisko, każdy samodzielnie piekł swoją kiełbaskę. Następnie schodziliśmy pieszo z wysokiej góry, było to prawdziwe wyzwanie dla przedszkolaków zwłaszcza tych najmłodszych. Okazało się, że mamy bardzo dzielne dzieci – wszystkim udało się dotrzeć do celu. Dzieci otrzymały nagrody w postaci dyplomów i zabawek.

Wycieczka cieszyła się dużym powodzeniem, wszyscy pytali już o następną a odbyła się ona już jesienią. Miała ona nazwę „Przedszkolak  w drodze” – I Jesienny Rajd Przedszkolaków. Uczestniczyło w tym rajdzie 70 osób w tym 24 dzieci. Wyjechaliśmy na Górę Żar. Wagoniki pomogły nam się dostać na szczyt góry, z której oglądaliśmy przepiękne widoki. W celu uświetnienia tego wspaniałego dnia i zintegrowania wszystkich uczestników rajdu przygotowaliśmy wiele atrakcyjnych zabaw  z wykorzystaniem pedagogiki zabawy Klanza. Rajd również zakończył się otrzymaniem przez dzieci dyplomów, odznaczeń i upominków.

W maju 2013 r odbył się   kolejny rajd  o nazwie „Pierwsze kroki – II Rajd Przedszkolaków” – Szczyrk Skrzyczne. W tym rajdzie uczestniczyło 84 osoby w tym 33 dzieci. Tym razem  wybraliśmy się na wycieczkę dwoma autokarami, frekwencja dopisała, humory również jednak pogoda była dla nas niełaskawa padał deszcz i niezdobyliśmy kolejnego szczytu. Musimy go zaplanować kolejny raz, a w tym dniu mimo padającego deszczu spacerowaliśmy szlakiem w kapturach i pelerynach deszczowych,  to był chrzest bojowy dla wszystkich uczestników.

Z początkiem  roku szkolnego 2013/2014  (28 września  2013) odbyła się kolejna wyprawa w góry  „Przedszkolak w drodze -  II  Jesienny Rajd  Przedszkolaków”  do Ustronia a naszym celem była Czantoria Wielka. Uczestników tej wyprawy było 82 w tym 36 dzieci.  Po zdobyciu szczytu czekała nas bardzo długa wędrówka gdyż zejście szlakiem było bardzo długie, ale wszyscy uczestnicy dotarli do celu, kolejny szczyt zaliczony, odznaki i dyplomy rozdane i oczekiwanie na kolejny rajd, który odbędzie się 24 maja 2014 r.  na Szyndzielnię Klimczok.

Mamy nadzieję, że dzięki tej formie aktywności w gronie rodziny rozbudzamy i rozwijamy nowa pasję czyli wędrówki górskie. Świadczy o tym duża liczebność chętnych oraz kontynuacja tych samych osób, które są z nami od samego początku.

Turniej rodzinny

2014-03-27

Rodzinne zawody sportowe - współpraca ze Szkoła Podstawową nr 30.

Już od 3 lat nauczyciele wychowania fizycznego z okazji dnia dziecka organizują dla przedszkolaków z dzielnicy Helenka turniej rodzinny.

Zawody odbywają się na boisku Orlik w sobotnie czerwcowe przedpołudnie. Nauczyciel wychowania fizycznego ze Szkoły Podstawowej nr 30 czuwa nad całym przebiegiem zawodów i wszystkich sportowych konkurencji, w których biorą udział chętne przedszkolaki z Przedszkola nr 38 i Przedszkola nr 6.

Truniej odbywa się w wielu kategoriach: dzieci rywalizują między sobą, ale i rodzice chętnie uczestniczą w przygotowanych dla nich konkurencjach, wtedy rywalizacja jest ogromna, ale fair play, gdyżwszyscy dokładnie wykonują zadania z dużym zaangażowaniem. Impreza rozpoczyna się meczem piłki nożnej, następnie zadania i zabawy dla dzieci najmłodszych np. w sieci, kolejne konkurencje to: bieg slalomem wokół pachołków, bieg z piłką i pprzekazywanie kolejnej osobie, toczenie piłki slalomem, bieg w parach /rodzic - dziecko/, bieg w czwórkach, bieg z przeszkodami, a ktakże hokej na boiksu Orlik.

Przeprowadzone zawody były dla dzieci wielką atrakcją i zabawą, tym bardziej, że mogły aktywnie spędzić sobotnie przedpołudnie razem z rodzicami. Na zakończenie turnieju każdy otrzymał dyplom, upominek i zdrowy napój. Jest to bardzo ciekawa inicjatywa aktywnego spędzania czasu dla całej rodziny, już czekamy na kolejny rodzinny turniej...

Sportowa spartakiada

2014-03-27

Bawimy się zdorowo i na sportowo - współpraca z zabrzańskimi przedszkolami.

W hali sportowej Sparta w Zabrzu Rokietnicy w zawodach sportowych wiosną 2013 r. uczestniczyło kilkanaście zabrzańskich przedszkoli. Organizatorem było Przedszkole nr 1 w Zabrzu. Nasi przedszkolacy rywalizowali w 6 konkurencjach: bieg z pudełkami i układanie z nich piramidy; wyścigi na hulajnodze, skoki w workach, bieg w kaloszach, zbieranie balonów do kartonu, przejście przez tunel. Nad konkurencjami czuwała komisja, przyznając punkty, jednak wszyscy są zwycięzcami, a najważniejszy cel zrealizowany: aktywnie spędzanie wolnego czasu i dobra zabawa.